Margareta Křížová pro nás symbolizuje archetyp Pečovatele. Během 20 let strávených na poli strategického, investičního a právního poradenství měla tu možnost být u prodeje velkých firem za ještě větší finanční částky. Nyní však Margareta Křížová investuje svůj čas především do začínajících podnikatelů, kterým pomáhá s jejich obchodní strategií. A jaká je výhoda toho, když místo velkých klientů začala Margareta spolupracovat s daleko širším a pestřejším výběrem začínajících podnikatelů? „Luxusem profesního stáří je to, že si můžete vybírat, s kým budete spolupracovat,” říká Margareta.

 

Archetyp Pečovatel

Pečovatel (Caregiver) je tím, na koho se obrátíte, když vám není dobře, jste smutní, nedaří se, anebo nevíte, kudy dál. Sama Margareta je přesvědčená, že jednou z velmi důležitých vlastností pro podnikání je empatie a schopnost naslouchat. Velmi ji těší, když ji bývalí klienti doporučí dále, často se slovy: „Bylo to zkrátka příjemné, normální a lidské.” Řídí se rčením, že dobro se šíří jako kruhy na vodě, a všímá si, jak málo umí dnes lidé hezky mluvit o druhých. Více o archetypu Pečovatele se můžete dočíst zde.

 

Důležitá je pozitivní energie, byznys nemusíte dělat jenom tvrdě

Margareta má za sebou práci pro velké klienty a transakce s mnohacifernými částkami, v současné době ale pomáhá i začínajícím podnikatelům. Je přesvědčená, že pro podnikání je důležitá empatie vůči zákazníkům i spolupracovníkům a pozitivní energie. Úspěchu nelze dosáhnout tím, že se budete soustředit pouze na produkt samotný a zapomenete při tom na zákazníka a na to, jak mu svůj produkt vlastně budete prodávat. Nepříjemnou fází je právě prodej a riziko, že budete odmítnuti – a na to se musejí začínající podnikatelé připravit především.

Margareta je také přesvědčena, že byznys se dá dělat i bez arogance a ostrých loktů. Přesto také přiznává, že i ona sama má za sebou několik zážitků, které ji posunuly k tomu, aby dělala byznys i bez rukaviček.

Sama se označuje především za investorku času. Do některých podniků vložila i menší finanční částky, ale všem věnuje hlavně spoustu svého času, kterého si cení nejvíce. A co by poradila začínajícím podnikatelům? „Hledejte především smart peníze – tedy jedince, kteří mají kromě finančních možností také kontakty, zkušenosti a čas.”

 

Celý rozhovor si můžete poslechnout na Spotify:

Rozhovor si můžete poslechnout také na Apple Podcast.
Přečtěte si článek o archetypu Pečovatele v brandingu.
Podívejte se na Fairy Vlog o archetypu Pečovatel.

Štítky: Archetypy