“Noví klienti přibývají a ti stávající rostou, a to vše musí někdo řídit!” Přesně to jsme si v polovině března říkali, a proto jsme do digitálního světa vypustili inzerát na nového account directora.
A teď, po zkušební době, už víme, že naše nová posila Simča opravdu umí šít příběhy značek. A nejen to – umí je taky plánovat, konzultovat, záplatovat a mnoho dalšího. Naši novou accountku jsme trošku vyzpovídali, tak si ji pojďme trošku představit. 👇🏻
Jak ses dostala k marketingu?
Já jsem už od svých 15 let věděla, že chci pracovat u hokeje, a tak jsem hledala možnosti, jak se k hokeji profesně dostat. Začala jsem jako redaktorka pro NHL portál, což obnášelo vstávání v 1 ráno, sledování hokeje do 6 do rána a následné psaní článků. To byly časy! Výluka v NHL mě přivedla do Komety Brno, kde jsem psala na klubový web o mládeži a lehce i o A týmu. Ale psaní mě reálně nebavilo a ani mi nešlo 🙂
Všímala jsem si ale akcí a činností okolo, které jsem chtěla dělat a co by mě bavily. A navíc se u toho vždy objevovali ti stejní lidi. A to lidi z marketingu! A tak to vzniklo, rozhodla jsem se, že chci dělat sportovní marketing.
Věděla jsem, že marketing ve sportu je dost úzké zaměření, a že by nebylo od věci se prvně naučit “obecný” marketing a až potom se profilovat do sportu. Tak jsem to i udělala – našla jsem si místo ve středně velké kreativní agentuře v Praze, kam jsem nastoupila jako Account Executive. A vůbec nic jsem o marketingu nevěděla, což se během tří let naštěstí změnilo. Díky velkým ATL, BTL i online kampaním, ve spojení s pedantským klientem, přísným account directorem a kreativou, od které jsem dostala přesně tak dobré výstupy, jak dobrý byl brief, jsem se hodně posunula.
Potom se mi splnilo to, co jsem si v brněnském hokejovém klubu vysnila – dělala jsem sportovní marketing. Tipsport extraliga, český i slovenský nároďák, tohle bylo pro další tři roky moje. Pracovala jsem v malé sportovní agentuře, která se starala o komunikaci hokejového partnerství značek Plzeňského Prazdroje a Bohemia Chips.
Máš nějaké další zkušenosti s prací v zahraničí nebo pro zahraniční klienty?
Pár měsíců jsem dělala marketing pro hokejový start-up, který byl z jedné třetiny v ČR, z jedné v USA a z jedné v Kanadě. Velmi úzce jsem byla v kontaktu s týmy z NHL, tréninkovými centry po celé Kanadě a USA. To bylo zajímavý! Mohla jsem tak poznat jinou mentalitu, způsob komunikace a taky spolupráce. Se zahraničními klienty jinak moc zkušeností zatím moc nemám.
Jaké zkušenosti z předchozích zaměstnání tě nejvíce posunuly?
Za svých 6 let v marketingu mám TOP 3 poznatky, které jsem vypozorovala, naučila se a snažím se je mít neustále na mysli:
Celý marketing a práce v něm je o empatii.
Klienti si najímají agenturu, aby jim usnadnila práci.
Projektové řízení je o zdravém levelu paranoie.
Zkus popsat náplň své současné práce ve 3 větách.
- Spojování světa klienta se světem kreativy.
- Zjišťování přání klientů a jejich překládání do jazyku pro přípravu kreativy.
- Spolupráce s kreativním týmem a prodávání jeho výstupů.
Co tě nejvíce baví na tvé práci?
Určitě různorodost, protože s každým klientem a kampaní přichází něco nového!
Co Tě zaujalo na FairyTailors?
SVOBODA! Fairy je svobodná firma! A není to jen fráze.
Taky kvalita kreativních výstupů. Fairy je sice nejmenší agentura, ve které jsem kdy byla, ale rozhodně má nejkvalitnější kreativní tým a výstupy – jak grafické, textové, tak obsahové. Občas si říkám, co by moji předchozí klienti za takovou kreativu dali.
Překvapila mě i sehranost a vztahy v celé agentuře. Agentura takhle v pohodě je pro mě… prostě fairy!
Co bys dělala, kdyby si nedělala v marketingu?
Nevím přesně co, ale určitě něco u sportu.
Co děláš, když máš volno?
Nejvíc volnýho času trávím sportem – na kole, tancem, a dost mě prohání pes, kterého prostě nejde unavit!
Máš nějaký sen, který by sis chtěla splnit?
Mým dlouholetý snem bylo pracovat pro NHL, což se mi letos povedlo. Jakmile jsem toho ale dosáhla, tak jsem si uvědomila, že to zas takový terno není. Jednou v budoucnu bych chtěla mít nějaké podnikání, ale nechávám to zatím plynout. Určitě to ale nebude vlastní agentura!